Cenangau@blogspot.com

Cenangau@blogspot.com


SPR bagi alasan konon pasai wala' kepada fatwa?

Posted: 12 Jul 2012 09:10 AM PDT

Kalau baca secara tersurat nampak macam takdak apa-apa kenyataan Timbalan Pengerusi SPR ni, tambah-tambah kalau orang bukan aktivis politik yang baca, tapi bagi orang politik, tambah-tambah politik Asal Bukan Umno (ABU) akan nampak jelas macam SPR dah sangat bersedia untuk jadi sebahagian dari jentera kempen Umno BN. Aku harap tafsiran aku silap tapi dengan puak-puak yang selalu sangat beraksi

Sapa kata Uncleseekers penagih dan Jayanegara mengaku Imam Mahdi?

Posted: 12 Jul 2012 06:03 AM PDT

Oleh MSK. (MediaPerak.com) Seorang wartawan Sinar meminta aku memberi komen tentang apa yang berlaku dalam kejadian amuk di JPM Putrajaya. Tak ada yang special tentang permintaan tersebut. Biasa la. Yang buat aku skeptikal sikit ialah aku diminta respons tentang soalan yang disediakannya…"penyalahgunaan blog oleh bloggers". Aku tanya pasai apa dia tanya macam tu? Sebabnya, dah ada dua orang

Lagi usaha mekap Najib nak bagi Umno BN nampak baik?

Posted: 12 Jul 2012 04:58 AM PDT

mStar melaporkan: Akta Keharmonian Nasional Ganti Akta Hasutan 1948 - PM KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada malam Rabu mengumumkan Akta Hasutan 1948 akan dimansuhkan dan digantikan dengan akta baru yang dikenali sebagai Akta Keharmonian Nasional. Beliau berkata, keputusan itu dibuat bagi mencari mekanisme yang dapat menentukan keseimbangan terbaik antara keperluan

Lagi 'berita baik' demo Oren, berhimpun di masjid Wilayah pun polis tak bagi?

Posted: 11 Jul 2012 09:05 PM PDT

Dalam posting aku kemarin "Ini berita yang ditunggu-tunggu, demo Oren tak dapat permit?" ada sikit bayang-bayang kamungkinan boleh rasa lagi semburan air asid dan gas pemedih mata penyesak dada. Mazlan Aliman bagitau yang polis tak benarkan berarak ke Istana Negara. Cumanya Mazlan Aliman bagitau benda tu belum putus lagi. Tapinya aku rasa pihak polis dah buat kata putus, bukan saja tak

No comments:

Post a Comment