Cenangau@blogspot.com

Cenangau@blogspot.com


Tobat lahom Najib tak berani suruh SUHAKAM siasat

Posted: 04 May 2012 11:46 AM PDT

DAP selar Najib pasai pilih untuk tubuhkan Panel Siasatan Bebas dan tak guna Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) untuk siasat keganasan polis masa himpunan BERSIH 3.0. Sedangkan kerajaan sendiri tubuhkan SUHAKAM untuk kendalikan perkara-perkara yang berkaitan perlanggaran hak asasi manusia dan tentunya keganasan polis masa himpunan Bersih 3.0 termasuk dalam perlanggaran hak asasi mannusia.

Kalaulah betul Bersih 3.0 nak tawan Dataran Merdeka...

Posted: 04 May 2012 05:07 AM PDT

Macam kata Dr. Aziz Bari, anggota polis yang bermaharajalela masa himpunan Bersih 3.0 Sabtu lepas adalah "gambaran kebodohan dan ketakutan mereka. Ikut perintah orang atas tak kira apa." Angota polis berpangkat rendah yang mengamuk dan belasah perhimpunan Bersih 3.0 tu cuma ikut arahan, depa takkan berani bertindak pukul orang secara membuta tuli macam tu kalau takdak arahan dan kebenaran.

Lagi usaha nak memperbodohkan mahasiswa

Posted: 03 May 2012 11:36 PM PDT

Sebelum ni sidang Perlimen dah pun meluluskan pindaan ke atas Akta Universiti dan Kolej Universiti. Antara lain pindaan tu buang larangan dalam AUKU untuk mahasaiswa berpolitik. Pindaan tu bukan takat bagi kebenaran kepada mahasiswa untuk jadi ahli dan pegang jawatan dalam mana-mana parti politik tapi kalau nak jadi calon pilihanraya pun boleh. Walaupun mahasiswa mungkin tak puas hati pasai

No comments:

Post a Comment