Cenangau@blogspot.com

Cenangau@blogspot.com


Pemuda Umno buat demo anti Bersih 3.0 kat Masjid Daerah?

Posted: 27 Apr 2012 06:36 AM PDT

Aku dapat text yang kata lepas Jumaat tadi Pemuda Umno Parit Buntar nak buat demonstrasi anti Bersih 3.0. Katanya depa plan nak buat lepas solat Jumaat kat Masjid Daerah Parit Buntar. Masalahnya hendset aku terset mute tak perasan ada text masuk. Lepas balik dari mesjid baru aku baca text tu. Kalau dak menarik jugak kalau dapat ikut serta. Kemudian member yang hantar text tu call aku cerita

Adakah tak hadir Bersih 3.0 juga bermakna sokong gay?

Posted: 27 Apr 2012 04:45 AM PDT

Oleh Penarikbeca. "Hang pergi ka (himpunan) LGBT (lesbian, gay, bisexual and transgender) esok?" tanya seorang kawan dari Umno merujuk kepada perhimpunan Bersih 3.0 esok. Saya jawab, "aku nak pergi". Puak Umno memomokkan perhimpunan Bersih 3.0 esok sebagai perhimpunan LGBT. Maklumlah, Pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga juga adalah penaung Seksualiti Merdeka dan Datuk Seri Anwar Ibrahim pula

Tips bergambar untuk peserta Bersih 3.0

Posted: 27 Apr 2012 01:40 AM PDT

Kebanyakkan blog pro PR ada update pasai tips untuk himpunan BERSIH 3.0 ni. Tips dari berbagai pihak yang memang patut dibaca dan difaham. Kat bawah ni aku salin tampal tips yang agak unik sikit, tips lebih kepada untuk berjaga-jaga. Dan ini antara info yang aku dapat dari beberapa facebookers ; Jauhi segala macam kon dan benda2 yang pelik. Takut ada bom.  Jangan rosakkan apa2 harta awam /

No comments:

Post a Comment