Liang Lahad....

Liang Lahad....


INI GAMBAR BUKTI MCA HANYA BANTAH HUDUD PAS!!!

Posted: 06 Nov 2012 09:49 AM PST

Ini adalah bukti yang jelas MCA membantah hudud!!
Hudud adalah hukum yang diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad SAW..

Ustaz UMNO si Fathul Bari tu kata MCA hanya bantah hudud PAS..
Fathul Bari cuba nak menghalalkan undi kepada MCA dengan mengatakan MCA tidak menentang hudud Islam..
dia kata MCA hanya bantah enakmen hudud PAS saje..

Dari gambar ni kita boleh lihat dengan jelas..
apakah sebenarnya yang dibantah oleh Pemuda MCA tu..?

ada tulis hudud PAS ker..?



Kalau tak jelas lagi tengok kat resolusi Pemuda MCA ni..
dorang bantah apa sebenarnya..?
[PEMUDA MCA LULUS RESOLUSI BANTAH HUDUD!!]
 
Nak dalih kot mana lagi Fathul Bari oiiii..?
udah-udah ler tu.. tak yah lah bodek pemerintah sampai menggadai ilmu yang dipelajari..

Berhenti lah berangan nak jadi Menteri Agama tu..
ingat Jamil Khir nak bagi ker..?
hehehe..

PENEROKA BERANG!! - TANAMAN SEMULA OLEH FELDA PLANTATION CINCAI,SEMAK SAMUN,DAH 2 TAHUN ANAK POKOK MASIH TIDAK DITANAM!!

Posted: 06 Nov 2012 08:17 AM PST


Peneroka Felda tak habis-habis kena tipu..
kata nak tanam semula,tapi dah dekat 2 tahun masih lagi tidak ditanam dengan apa-apa anak pokok..

Mana yang dah ditanam pula,tidak dijaga dengan betul sehinggakan ladang peneroka dinaiki semak samun..



Kalau kita perhalusi hidup peneroka Felda ni mereka sentiasa disediakan dengan sesuatu yang sebenarnya adalah hutang..

Kos sara hidup yang diberikan sebanyak RM1,200 sebulan sepanjang tempoh penanaman semula ini juga sebenarnya adalah dikira sebagai hutang yang terpaksa dibayar balik..

Nasib peneroka sentiasa ditindas,mereka juga sebenarnya tahu mereka ditindas..
tapi UMNO sentiasa pula tahu bagaimana memujuk hati peneroka..
UMNO menggirangkan hati peneroka dengan wang ringgit..
kemudian lupalah mereka akan segala kezaliman yang telah dilakukan ke atas mereka..

Hanya yang mempunyai kesedaran dan yang ambil tahu tentang hak-hak mereka  sahaja yang akan sedar betapa mereka sebenarnya sudah banyak kena tipu selama ini..

Sudah berapa ramai peneroka yang sudah menang dalam tuntutan saman terhadap Felda hasil dari usaha keras penjelasan secara berterusan dari Suhaimi Said (Pengerusi Biro Felda Kebangsaan dan Orang Asal KEADILAN) dan juga Mazlan Aliman (Presiden Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan - ANAK)

Mana yang masih baca Utusan dan menonton TV3,dan menghalang maklumat dari disampaikan kepada mereka maka selamatlah mereka ditipu sepanjang hayat mereka..
 
Macam-macam yang telah diwujudkan,Felda Technoplant Sdn Bhd lah..Felda Plantation Sdn Bhd lah..

Tapi kalau semuanya kerja macam hampeh peneroka jugak yang menjadi mangsanya..


TERPAKSA PILIH SEORANG KAMBING HITAM? INI MACAM PUN ADA DALAM PDRM?

Posted: 06 Nov 2012 06:33 AM PST


Apa yang disangka oleh rakyat Malaysia ni memang betul..
tahap moral PDRM memang di tahap yang amat teruk dan memalukan..
dari segi rasuah,salahguna kuasa,membelasah pesalah dan tidak amanah..
semuanya cukup lengkap..

Walaupun tidak semua anggota polis berperangai sedemikian..
tapi cukup mengecewakan apabila pihak yang kita harapkan untuk lindungi keselamatan kita hanya pandai menyalahgunakan kuasa yang ada pada mereka..







Ketika ditanya Hakim Datuk VT Singham sama ada keluarganya mungkin melantik peguam itu (Datuk Sallehuddin), defendan berkata tidak.

"Memandangkan sejak dari awal lagi saya tidak melakukan apa-apa kesalahan berhubung kes ini, saya tidak setuju dengan apa yang dicadangkan oleh peguam berkenaan dan membuat keputusan untuk melantik peguam sendiri untuk membela saya," katanya.

Navindran juga memberitahu mahkamah bahawa sejurus selepas kematian Kugan, beliau dan 12 anggota lain dipindahkan serta-merta ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Shah Alam untuk membuat tugasan pejabat.

"Selepas siasatan selesai berhubung kes ini, saya masih membuat tugasan pejabat, sementara anggota lain dipindahkan ke kontinjen polis yang lain," katanya.

Ketika ditanya Peguam Kanan Persekutuan Azizan Md Arshad kenapa beliau tidak  membangkitkan perkara itu ketika pembelaan dalam kes jenayah di mana dia didapati bersalah, Navindran berkata ACP Zainal Rashid memberitahunya untuk tidak berbuat demikian.

Bagaimanapun, Navindran bersetuju dengan Azizan bahawa beliau sepatutnya mengarahkan peguam membangkitkan perkara itu ketika perbicaraan kes jenayah jika tidak bersetuju dengan ACP Zainal Rashid.


Bagaimanapun, beliau tidak bersetuju dengan cadangan Azizan bahawa dakwaan itu lebih berbentuk apa yang 'difikirkan semula' serta tidak ada perjumpaan dengan peguam tersebut pada hari berkenaan.

Pada 11 Jun lepas, Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun terhadap Navindran selepas mendapati bekas konstabel polis itu bersalah mengakibatkan kecederaan kepada Kugan, seorang suspek kes curi kereta mewah, di sebuah bilik soal siasat di balai polis Taipan USJ, di Subang Jaya pada 16 Januari 2009.

Pada 13 Januari, Indra, 44, selaku pentadbir harta pusaka Kugan, memfailkan  saman dan menamakan Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Bakar (ketika iti Ketua Polis Selangor), Navindran, ACP Zainal Rashid, Ketua Polis Negara dan kerajaan sebagai defendan.

Dalam penyataan tuntutan, Indra mendakwa semua defendan gagal memastikan keselamatan, kesihatan dan kebajikan Kugan semasa dia dalam tahanan polis dari 14 hingga 20 Januari 2009.
Perbicaraan bersambung 29 November depan. - Bernama

KAJIAN UM MENGECUTKAN NAJIB- JUMLAH PENGUNDI BN SEMAKIN MEROSOT!!

Posted: 05 Nov 2012 08:33 PM PST





Nampaknya kajian UM kali ni sangat memberangsangkan..

sebab kajian yang dilakukan  dari 1 hingga 16 September itu menunjukkan isu besar negara seperti 
  • Lynas,
  • NFC dan 
  • indeks jenayah 
...masih mempunyai kesan yang amat besar di hati pengundi..
Ini belum lagi dimasukkan isu AES yang membangkitkan kemarahan rakyat masakini...

Integriti buruk pemimpin BN juga merupakan penyumbang kepada kemerosotan pengundi BN dalam PRU 13 nanti... 

Selain dari itu laporan berita media massa negara yang cuba memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat juga tidak dipercayai oleh rakyat..
ye lah.. sebagai contoh,Utusan laporkan kerajaan Selangor tidak pandai mentadbir,tapi simpanan kerajaan negeri dah cecah RM2 billion lebih..
memang bercanggah ler dengan laporan Utusan tu...

Kalau macam ni keputusannya,makin berpeluhlah Najib nak umumkan pembubaran parlimen..
lagi cepat bubar,lagi cepatlah dia kena berpindah rumah...
jangan dia lambat nak berpingdah keluar macam Tajol Rosli dulu dah ler..

Kajian UM: Pengundi BN Merosot Disebab Integriti Buruk Pemimpin

SHAH ALAM, 6 NOV : Meremehkan soal integriti menyebabkan prestasi Umno-BN dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti dijangka bakal mengalami kemerosotan.

Menurut laporan kaji selidik Pusat Kajian Demokrasi Dan Pilihan Raya (UMCEDEL) baru-baru ini, sebanyak 66 peratus responden percaya integriti buruk pemipin Umno-BN akan memberi kesan buruk terhadap prestasi parti itu dalam pilihan raya nanti.

Kajian yang dijalankan dari 1 hingga 16 September itu juga menunjukkan 60 peratus responden percaya isu kebanjiran pendatang asing tanpa izin yang tidak terkawal juga akan menjadi isu duri dalam daging kepada Umno menjelang pilihan raya nanti.

Manakala isu lain yang dijangkan memberi kesan buruk terhadap prestasi Umno-BN, Lynas dengan 59 peratus, isu National Feedlot Corporation (NFC), 55 peratus dan diikuti 54 peratus bagi isu kegagalan kerajaan mengurangkan kadar jenayah.

Kajian yang melibatkan seramai 1536 responden itu juga menjelaskan sebanyak 52 peratus dari mereka, percaya bahawa isu Demontrasi BERSIH turut menjejaskan sokongan terhadap Umno-BN.

Sementara itu, menurut rumusan kajian sama, laporan media terhadap 'kelemahan' negeri Pakatan Rakyat juga semakin kurang mendapat kepercayaan masyarakat.

"Terdapat kesangsian yang tinggi terhadap percanggahan pendapat dalam kalangan parti-parti dalam PR dan kelemahan dalam pentadbiran yang didedahkan oleh media massa," menurut ringkasan laporan kajian tersebut.

Dalam isu sama, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ketika mengulas laporan tersebut, menjangkakan pengundi dalam PRU-13 nanti akan mengambil kira isu integriti dan kemampuan PR mentadbir negara sekiranya diberi peluang nanti.

"Ya, saya rasa soal integriti dan kredibiliti merupakan isu utama dalam pilihan raya yang akan datang ini.

"Ianya bukan soal Melayu bergaduh dengan Cina atau Islam dengan bukan Islam, tetapi persoalan nak dapatkan pemimpin yang berintegriti yang mempunyai kredibiliti dan mempunyai kemampuan untuk membentuk sebuah kerajaan yang bersih daripada segala jenis rasuah," katanya kepada TV Selangor.

No comments:

Post a Comment