"tukanglawan"

"tukanglawan"


Portal Merdeka Review Henti Operasi.

Posted: 02 Aug 2012 07:34 AM PDT

Sesungguhnya ia merupakan keputusan yang berat buat kami semua di MerdekaReview.  Dengan dukacita kami mengumumkan bahawa MerdekaReview edisi Bahasa Malaysia akan menamatkan operasi mulai hari ini, setelah genap tiga tahun sejak ditubuhkan pada 1 Ogos 2009.  Di samping itu, MerdekaReview edisi bahasa Cina akan menamatkan operasinya pada 31 Ogos 2012.

MerdekaReview dilancarkan pada 31 Ogos tahun 2005, dengan edisi bahasa Cina sahaja.  Empat tahun kemudian, MerdekaReview menyediakan edisi Bahasa Malaysia sebagai medium untuk pembaca yang tidak fasih bahasa Cina.  Dengan hanya seorang editor, edisi bahasa Malaysia memberi lebih tumpuan untuk menterjemahkan tulisan yang disiarkan dalam MerdekaReview edisi bahasa Cina, selain laporan aktiviti politik, forum dan wawancara tertentu.  Di samping itu, beberapa orang kolumnis turut menyumbang untuk memperkayakan kandungan MerdekaReview dari masa ke masa.

Namun demikian, segala-galanya terpaksa dibubuhkan noktah, apabila MerdekaReview gagal membebaskan diri dari masalah kewangan.  Pada Mei 2011, MerdekaReview mengalami krisis kewangan setelah penaja tidak lagi menyuntik dana untuk melanjutkan operasi media ini.

Kempen "Selamatkan MerdekaReview" telah diadakan ketika itu untuk mengutip derma bagi melanjutkan hayat MerdekaReview.  Kami merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada mereka yang menawarkan bantuan dan menyumbang sepanjang tempoh itu.  Malah edisi bahasa Cina Malaysiakini telah bekerjasama dengan MerdekaReview kemudiannya untuk "pelan langganan bersama" (melayari kedua-dua laman dengan satu harga), menjana pendapatan untuk menampung kos kedua-dua media internet.

MerdekaReview merasai sokongan yang hangat dari pembaca.  Namun demikian, pendapatan yang diperolehi daripada pelan langganan gagal menampung semua kos perbelanjaan yang diperlukan untuk meneruskan operasi media ini.  Sepanjang tempoh setahun yang lalu, kami cuba mencari pelabur, penaja dan penyumbang dana sebagai jalan alternatif untuk menyokong dari segi kewangan, namun kami gagal menemui pelabur dan penaja yang sesuai.

Dengan kekangan kewangan sedemikian, kami berdepan dengan masalah untuk mengekalkan pasukan editorial yang asal, pada masa yang sama gagal menarik orang baru untuk menyertai pasukan kami.  Saban hari kami berdepan dengan lambakan isu yang perlu diberi liputan, sementara berhempas-pulas untuk mencari sumber dana.  Keadaan ini berlanjutan, sehingga kami mendapati agak sukar untuk mengekalkan kuantiti dan kualiti tulisan di MerdekaReview.

Untuk mengelakkan ia terus menjadi beban yang semakin berat, maka kami terpaksa membuat keputusan untuk menamatkan operasi MerdekaReview.

Sekali lagi, MerdekaReview merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua penulis dan pembaca yang menyokong kami sepanjang ini, malah media lain, khususnya Malaysiakini yang sudi bekerjasama dengan kami untuk "pelan langganan" - yang melanjutkan hayat MerdekaReview sehingga saat ini.  Kami memohon maaf kerana gagal meneruskan perjalanan ini.  Namun kami mendoakan agar rakan seperjuangan kami terus mara ke depan dalam perjuangan kebebasan bersuara dan pendemokrasian politik.

Sekian, terima kasih.

Salam hormat,
MerdekaReview

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini



FGVH oh FGVH , KUB in The Making

Posted: 02 Aug 2012 07:03 AM PDT

Dari Felda ke FGVH, lagi satu KUB dalam pembikinan? — oleh Sakmongkol AK47

Agak lama saya tidak menulis mengenai FGVH dan Felda. Masa rehat ini, membolehkan saya menghalusi fikiran keatas isiu Felda. Tidak menulis , tidak bererti sudah lupa. Jauh di mata, dekat di hati.

Apa yang sebenarnya sudah terjadi?

Harga saham FGVH nampak konstan pada tahap RM5.35-5.50. Paling akhir, harga saham ditutup pada harga RM5.20.  (5.03 jam 4 petang tadi ) Ianya sudah menunjukkan pola menurun harga. Lama kelamaan FGVH jadi macam KUB.

Orang Umno ingatkah lagi KUB? Orang Melayu ingatkah lagi KUB? Ianya sudah kaput! Inilah nasib yang akan menanti FGVH.


Pada harga RM5.20 premium saham ini ialah sekitar 65 sen- 70 sen. Adakah ini bagus? Ia hanya bagus kepada mereka yang mempunyai jumlah saham ratusan ribu dan juta juta.

Yang ada 5,000,000 dapat untung bila dijual sebanyak RM3 juta. Yang lebih jumlah saham lagi untung besar. Orang bukan Felda dapat juta juta, peneroka dapat auta.

Kepada peneroka bagus atau tidak? Pandangan saya kepada perkara ini masih tetap. Kalau peneroka yang diutamakan, maka berikan semua kepada peneroka Felda. Kalau peneroka diutamakan, Felda Holdings patut mengambil alih FGVH dan kekalkan perniagaan ini dalam tangan Felda 100 peratus.

Biarkan orang-orang yang tidak ada kena mengena dengan Felda membeli saham FGVH setelah ianya di jual oleh peneroka. Atau pun paling tidak, sesuai dengan diskrimanasi positif, berikan 30 peratus kepada peneroka.

Mengapa hanya 5.5 peratus dari jumlah saham yang di terbitkan? Bolehkah 5.5 peratus dibaca sebagai "mengutamakan" Felda.

Ianya lebih tepat dilihat sebagai diutamakan untuk disembelih dan dikorbankan.

Jelas sekali ianya baik untuk yang ada duit yang membeli banyak unit dan baik kepada konco-konco Umno yang di beri banyak unit.

Kepada penerima 810 unit saham, mereka akan hanya dapat RM526. Setelah di tolak fee pinjaman RM200, maka tinggallah RM326.

Bukan peneroka dapat juta-juta, peneroka dapat sisa-sisa. Peneroka dapat RM15,000 rasuah pendahuluan dan RM326 pemberian sisa-sisa.

Kalau tunggu lama-lama, harga jatuh dan nanti lagi teruklah peneroka Felda yang akhirnya mendapat durian yang mengkal.

Dengan langkah yang "menggumbirakan" hati rakyat, populatiti Najib Razak merudum? Mustahil dan ajaib. Tidak mustahil dan tidak ajaib kerana semua orang tahu, Najib hanya berlakon.

Jangan tunggu lama-lama, nanti di kebas orang! Demikianlah nasib peneoka Felda di hari mendatang. Di tipu hidup-hidup oleh pengambil kesempatan.

Sekoyong koyong dengan pengapungan ini, kerajaan yang dikuasai Umno menjadikan ramai jutawan segera. Bolehlah mereka beli rumah dan kondominum berjiran dengan lembu-lembu yang mendiami 1 Menerung di Bangsar. Atau mereka boleh setiap hari dibulan Puasa ini berbuka di Meatworks restoren daging bakar milik keluarga Shahrizat Abdul Jalil.

Adakah ini adil untuk peneroka yang di atas nama mereka Felda diwujudkan dan dijadikan sumber kekayaan orang yang bukan peneroka? Sebab itu saya katakan pengapungan FGVH ini adalah suatu tindakan yang tidak berhati perut atau unconscionable.

Kemudian, cuba kita fikir mengapa harga saham RM5.20-5.35? Kenapa tidak lagi terus ke RM6? Apa yang berlaku ialah ramai yang jual saham menyebabkan harga saham jatuh kearah RM5.

Maka bergegaslah kerajaan Najib mengarahkan pengurus dana dari GLC kerajaan membeli saham dari pasaran untuk price support.

Tapi berapa lama boleh mereka bertahan? GLC menggunakan dana milik awam untuk menyokong harga keparas yang artifisial. Ini bererti setiap hari, semakin banyak sumber kewangan akan di komit kepada menyokong harga saham FGVH.

Jika ini berterusan, semata mata untuk tujuan politik, cara Najib mengurus ekonomi negara akan membengkrapkan negara kita.

Bagus ke untuk Felda? Tidak disedari oleh rakyat, Kerajaan Najib perlahan lahan menjual harta benda rakyat untuk mengumpul dana politik. Felda adalah milik kerajaan. Dengan melakukan penyenaraian, apa yang sebenarnya berlaku?

Selepas pengapungan, kerajaan punya kepentingan tinggal 40 peratus. Bererti 60 peratus sudah di jual. Ini sebetulnya pemindahan harta milik rakyat kedalam tangan individu dan syarikat-syarikat dana yang ada kaitan dengan Umno.

Inilah dia proses "piratization". Sebab itu saya kata Umno ini akan terus merompak dan melanun khazanah negara.

Penyenaraian Felda sebetulnya penganiayaan kepada peneroka dan kepada idea memerdekakan pemikiran peneroka.

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Berita Baik Dari Sabah

Posted: 02 Aug 2012 05:13 AM PDT

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim memaklumkan, lebih banyak berita baik akan datang dari Sabah pada pemergian beliau ke negeri itu minggu hadapan.
"Saya akan kembali ke Sabah pada 12 Ogos, dengan kemungkinan lebih berita baik dan kita kena bersedia," katanya ringkas kepada pemberita pada sidang medianya di Ibu Pejabat KEADILAN, dekat sini hari ini.

Hujung minggu lalu, Ahli Parlimen BN, Lajim Ukin (Beaufort) dan Wilfred Bumburing (Tuaran) meletakkan jawatan dalam parti.

Lajim adalah Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Ahli Majlis Tertinggi Umno bagi sesi 2009 hingga 2011, bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah, Pengerusi BN Beaufort, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan Ketua Umno Cawangan Kerambai Kebatu.

Wilfred pula merupakan Timbalan Presiden Upko, Timbalan Presiden Angkatan Manah Merdeka, Pengerusi BN Tuaran dan pernah sertai parti Pertubuhan Kebangasaan Pasok Nunukragang Bersatu (Pasok) dan Parti Bersatu Sabah (PBS).

Kedua-dua mereka menyertai Pakatan Rakyat dengan disaksikan  Anwar pada majlis pelancaran kedua-dua penubuhan tersebut di Sabah, masing-masing pada Sabtu dan Ahad lalu.

Tukanglawan dah suarakan perkara ni dalam Tweeter sebelum nei, tapi puak umno tidak dapat terima dan kata tukanglawan berbohong.... kita tunggu kerana sudah ramai yang mahu melompat dari kapal yang semakin karam tu.

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Waktu Berbuka Dan Imsak 2012 / 1433H

Posted: 02 Aug 2012 03:13 AM PDT

Untuk paduan semua disertakan Jadual waktu imsak dan berbuka puasa negeri-negeri seluruh Malaysia untuk tahun 2012/1433H. Semoga jadual ini akan memudahkan anda semua.

Niat Berpuasa Bulan Ramadhan





Niat Berbuka Puasa



Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri seluruh Malaysia mengikut Zon untuk tahun 2012/1433H :


KUALA LUMPUR DAN PUTRAJAYA
 


Bagi negeri dan zon lain, sila klik pada link dibawah, pastikan anda memasang PDF Reader pada komputer anda untuk melihat jadual.




NEGERI PERLIS
SELURUH PERLIS


NEGERI KEDAH 
ZON 1- DAERAH KOTA SETAR, KUBANG PASU DAN POKOK SENA 
ZON 2- DAERAH PENDANG, KUALA MUDA DAN YAN
ZON 3- DAERAH PADANG TERAP, SIK DAN BALING
ZON 4- DAERAH KULIM DAN BANDAR BAHARU
ZON 5- DAERAH LANGKAWI
ZON 6- PUNCAK GUNUNG JERAI


NEGERI PULAU PINANG
SELURUH PULAU PINANG
 

NEGERI  PERAK 
ZON 1- TAPAH, SLIM RIVER DAN TANJUNG MALIM
ZON 2- IPOH, BATU GAJAH, KAMPAR, SG. SIPUT DAN KUALA KANGSAR 
ZON 3- PENGKALAN HULU, GRIK DAN LENGGONG
ZON 4- TEMENGOR DAN BELUM 
ZON 5- TELUK INTAN, BAGAN DATOH, KG. GAJAH, SRI ISKANDAR, BERUAS, PARIT, LUMUT, SITIAWAN DAN PULAU PANGKOR 
ZON 6- SELAMA, TAIPING, BAGAN SERAI DAN PARIT BUNTAR
ZON 7- BUKIT LARUT


NEGERI SELANGOR 
ZON 1-DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG 
ZON 2-DAERAH KLANG, KUALA LANGAT,KUALA SELANGOR DAN SABAK BERNAM


NEGERI SEMBILAN 
ZON 1-JEMPOL DAN TAMPIN
ZON 2- SEREMBAN,REMBAU, PORT DICKSON, KUALA PILAH DAN JELEBU


NEGERI MELAKA
SELURUH MELAKA


NEGERI JOHOR 
ZON 1- PULAU AUR DAN PULAU PEMANGGIL
ZON 2- DAERAH JOHOR BAHRU,KOTA TINGGI,MERSING DAN PULAU BERDEKATAN
ZON 3-DAERAH PONTIAN DAN KLUANG
ZON 4-BATU PAHAT,MUAR,SEGAMAT DAN GEMAS JOHOR


NEGERI  PAHANG 
ZON 1-PULAU TIOMAN 
ZON 2-KUANTAN, PEKAN, ROMPIN DAN MUADZAM SHAH 
ZON 3-TEMERLOH, CHENOR, MARAN, JERANTUT DAN BERA 
ZON 4-RAUB, BENTONG DAN LIPIS 
ZON 5-GENTING SEMPAH, JANDA BAIK DAN BUKIT TINGGI 
ZON 6-CAMERON HIGHLAND, BUKIT FRASER, GENTING HIGHLAND


NEGERI TERENGGANU 
ZON 1- KUALA TERENGGANU DAN MARANG 
ZON 2- BESUT DAN SETIU 
ZON 3- HULU TERENGGANU 
ZON 4- KEMAMAN DAN DUNGUN


NEGERI KELANTAN 
ZON 1-JAJAHAN KOTA BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH,TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI DAN DAERAH CIKU (JAJAHAN GUA MUSANG)
ZON 2-JAJAHAN JELI DAN GUA MUSANG TERMASUK DAERAH GALAS DAN BERTAM






NEGERI SARAWAK
ZON 1-LIMBANG, SUNDAR, TRUSAN DAN LAWAS 
ZON 2-NIAH, BEKENU, MIRI, SIBUTI, DAN MARUDI 
ZON 3-TATAU, SUAI, BELAGA, PANDAN, SEBAUH DAN BINTULU
ZON 4-IGAN, OYA, BALINGIAN, MUKAH, DALAT, SIBU,KANOWIT, KAPIT DAN SONG
ZON 5-, MATU, DARO, SARIKEI, JULAU, BINTANGOR DAN REJANG
ZON 6-KABONG, LINGGA, SRI AMAN, ENGKELILI, LUBOK ANTU, BETONG, SPAOH, PUSA, SARATOK, ROBAN DAN DEBAK
ZON 7-SAMARAHAN, SIMUNJAN, SERIAN, SEBUYAU DAN MELUDAM
ZON 8-KUCHING, LUNDU, BAU DAN SEMATAN
ZON KHAS

NEGERI SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M) 
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR 
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU 
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Gempar !!! Balasubramaniam Dedah Bukti Usaha Fitnah Anwar

Posted: 02 Aug 2012 12:53 AM PDT

Dalam temubual eksklusif bersama Malaysiakini, Penyiasat persendirian penuh kontroversi P Balasubramaniam yang melarikan diri ke India sebelum ini membongkar rahsia tentang usaha jahat memfitnah Anwar ibrahim.
Bala berkata beliau cuba disogok seminggu sebelum pilihanraya negeri Sarawak oleh orang-orang yang mengugut beliau.

Beliau akan dibayar sejumlah wang untuk membuat kenyataan bersumpah kedua oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan dan seorang anggota polis bernama Sureh jika bersetuju melakukan apa yang diminta.

Dalam sogokan terbaru sebelum pilihanraya negeri Sarawak itu, Bala berkata beliau disuruh membawa satu kenyataan untuk memburuk-burukkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan mendakwa beliau dibayar oleh Anwar dan pemimpin PKR untuk membuat kenyataan bersumpah pertama yang mengaitkan Najib dengan kes pembunuhan Altantuya.

Dalam masa yang sama , blogger kontroversi Raja Petra Kamaruddin turut muncul di kaca TV3 dalam satu temubual di Australia menyerang Anwar.

Atas nasihat peguamnya, Americk Sidhu yang menyuruhnya cuba untuk mendapatkan apa-apa bukti untuk perlindungan diri, Bala bersetuju bertemu dengan Deepak dan Suresh.
"Ini deal kita: RM200,000 cash dan sebuah kondo di Berjaya Times Square dan selepas ini semua ok, dan kita akan bagi kamu kembali dan kemungkinan akan bagi kamu satu projek," kata Suresh kepada Bala.

berkata sebagai balasan dengan ganjaran yang diberikan, beliau perlu membuat satu video dengan membaca satu kenyataan yang disediakan dan memfitnah Anwar sekali lagi dengan menyatakan Anwar telah membayarnya RM200,000 dalam bag dan RM50,000 setiap bulan.

Setelah beberapa ketika, Bala akhirnya membuat video tersebut ketika berseorangan dengan Deepak.

Anggota polis yang dikenali sebagai Suresh kemudian telah memasukkan RM100,000 ke dalam akaun isterinya, dan kemudian melalui Siva,

Deepak dan Suresh juga memberikan satu salinan belian dan jualan sebuah kondo di Berjaya Times Square.

Siapa ahli perniagaan bernama deepak itu, dan siapa pula anggota Polis bernama suresh yang beria-ia mahu melakukan fitnah kotor terhadap Anwar Ibrahim? , apa kaitan mereka dengan akuan bersumpah bala melibatkan najib dengan kes Altantuya?

Semua akan terbongkar bila umno sudah hilang kuasa, kita cari jawapan hingga lubang cacing



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

(Part 2) Rancangan Malapetaka Olimpik Kota London 2012?

Posted: 02 Aug 2012 12:13 AM PDT

Baiklah,  benarkah malapetaka besar telah dirancang di kota olimpik london? berbagai andaiaan telah muncul, bukan sekarang, tapi lama dulu pada tahun 2008 apabila seorang pemuda bernama Rik Clay telah mendedahkan teori konspirasi ini, 


Bagaimana pun tidak lama selepas pendedahan iru Rik Clay didapati telah mati, walaupun polis mengatakan dia telah membunuh diri dengan terjun dari bangunan tetapi menurut seorang sahabatnya dia telah dibunuh dan semua kandungan blog nya dihapuskan begitu saja selepas tragedi itu.

Dengar temubual Rik Clay dibawah.



Jika benar ada konspirasi besar-besaran untuk menjadikan sukan olimpik london sebagai medah pembunuhan besar-besaran, apakah Ric Clay telah dibunuh untuk mendiamkannya? hanya ALLAH yang lebih mengetahui

Sesungguhnya Hanya ALLAH mengetahui sesuatu yang akan berlaku, sedangkan mempercayai bulat-bulat ramalan itu boleh membawa kepada Syirik.... Wallaualam.



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Calon MB Umno Harus Disiasat Rasuah

Posted: 02 Aug 2012 12:11 AM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak digesa memecat Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussin kerana dipercayai menyalahgunakan kuasa dan terlibat rasuah.

Ia berikutan pendedahan Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) berkenaan isu dua cek bernilai RM30,000 dan RM50,000 yang diberikan oleh syarikat yang mahu melanjutkan kontrak penyelenggaraan untuk JB Sentral dan Bangunan Sultan Iskandar, Johor Bharu kepada Awang Adek.

"Kami mendesak Datuk Seri Najib memecat Awang Adek dengan segera kerana didapati terlibat dengan skandal penyelewengan, rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

"Kami juga mencabar Awang Adek supaya membuktikan segala dokumen yang kami dedahkan ini adalah palsu jika benar beliau tidak melakukannya," kata Timbalan Ketua Pemuda PAS, Nik Mohd Abduh dalam sidang media di Pejabat Agung PAS, semalam.

Menurut Nik Mohd, cek tersebut telah diberikan oleh Advance Maintenance Precision Management (AMPM) Sdn Bhd kepada Awang Adek sebagai bayaran dan ganjaran untuk melanjutkan kontrak pengurusan dua bangunan tersebut dari lima tahun hingga 10 tahun.

"Surat permohonan tersebut yang bertarikh 6 Disember 2010 disertakan dengan lampiran dua keping cek dari AMPM pada tarikh yang sama kepada Awang Adek," katanya.

Setiausaha Pemuda PAS, Khairul Faizin Ahmad Kamil pula menambah, terdapat beberapa keraguan di dalam urusan lanjutan kontrak itu.

"Kami yakin terdapat unsur-unsur rasuah dan penyelewengan berhubung kontrak lanjutan dan dua keping cek tersebut.

"Oleh yang demikian, kami mendesak Awang Adek segera menjawab berhubung pendedahan ini dan tidak terus berdiam diri.

"Awang Adek selaku Pengerusi Jawatankuasa Kerja Skim Jejak Jaya Bumiputra merangkap Timbalan Menteri Kewangan tidak seharusnya menerima cek ini sebagai ganjaran untuk melanjutkan kontrak syarikat tersebut, menerima cek ini adalah satu kesalahan rasuah dan menyalahi undang-undang negara," tegas beliau.

Awang Adek sebelum ini seperti yang telah didedahkan oleh Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail terlibat dalam salah laku semasa beliau menjadi Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM).

"tukanglawan" fikir najib takkan berani pecat atau siasat awang adek, sedangakan kes ratus juta sharizat pun najib cuba buat tak kisah, inilah bukti janji dicapati"


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Cepat Betul NFC bertindak Bila Web Kena Hack

Posted: 01 Aug 2012 03:26 PM PDT

Laman Web NFC milik keluarga Sharizat jalil digodam semalam gara-gara penahanan Rafizi Ramli, walau bagaimana pun tinjuaan "tukanglawan" mendapati laman web tersebut telah di disable sementara pagi ini.

Laman web tersebut yang digodam oleh SGP Cyber Army adalah sebagai tanda protes terhadap penahanan Rafizi Ramli yang sebelum ini telah mendedahkan penyalahgunaan wang dana ternakan lembu oleh syarikat milik keluarga bekas menteri wanita yang juga merupakan ketua wanita umno itu.

Dibawah adalah printscreen laman tersebut


Dan tinjauan pagi tadi mendapati ianya telah di disable.


Bukan main cepat lagi pihak pengurusan NFC menyelesaikan perkara ini, kerana tidak mahu malu dan bisnes mereka terjejas NFC begitu cepat menutup sementara laman web mereka.

Tapi bila diminta beri penjelasan berkenaan penggunaan kad kredit dan isu penyelewengan lain, bukan main lambat mereka respon..

Fikir-fikirkan la, "Janji Dicapati"

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

No comments:

Post a Comment