"tukanglawan"

"tukanglawan"


Umno - Komunis China, Zahid ini 10 Gambar Bukti

Posted: 22 Jul 2012 02:34 PM PDT

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi semalam menolak dakwaan kononnya Umno mempunyai hubungan dengan pihak komunis.

Beliau berkata Umno dalam sejarahnya tidak pernah menjalinkan hubungan dengan golongan fahaman komunis.

"Apa buktinya? Dalam sejarah parti Umno, parti ini anti Parti Komunis Malaya. Jangan buat cerita mengarut," katanya ketika diminta mengulas laporan portal media, Free Malaysia Today (FMT).

Ini Buktinya.

Umno Zaman Dulu.





Umno Zaman Najib.





Petikan Media.




Disahkan oleh Umno.... Disahkan oleh Umno... Disahkan oleh Umno ( sebut sarkis )



Zahid Hamidi puas ke dengan jawapan ni? kejap lagi "tukanglawan" dedahkan hubungan najib dengan negara komunis China pulak, katanya ada nilai sentimental.

Itulah , lain kali cerdik cikit, nak fitnah Pakatan Rakyat, kene batang hidung umno sendiri.



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

Rakyat Iktiraf Mahathir Diktaktor

Posted: 22 Jul 2012 09:52 AM PDT

Beberapa hari lepas, Mahathir dalam blognya bertanyakkan satu soalan.

Soalan yang ditanyakkan apakah dirinya seorang Diktaktor, adalah tidak adil jika dia sendiri memberi jawapan, kerana jika dia tidak suka kepada gelaran itu, pasti dia menafikannya.

Satu Undian telah dibuat oleh akhbar sinar, dan 80 peratus memberikan jawapan seperti dibawah.


80 peratus jika mengikut amalan demokrasi ternyata Mahathir menang besar dalam merangkol gelaran itu, 80 peratus juga menunjukkan majoriti 2/3 telah bersependapat mahathir ialah seorang diktaktor.

Maka bagi tujuan menjawab soalan mahathir, kita kini sudah dapat mendapat jawapannya.

mahathir tak perlu tanya lagi. kerana jawapan yang ada jelas.

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

Soal Jawab Ustaz Azhar Idrus Dan Mat Rempit

Posted: 22 Jul 2012 05:39 AM PDT

Jangan Pandang Rendah Pada Mat Rempit, walaupun mereka ini nampak macam tak peduli pasal agama, itu silap. mereka juga peduli pasal hukum hakam. jangan terpedaya dengan dakyah TV. dan jangan ada Stigma pada fikiran kita yang mereka ini jauh dari agama.

Lihatlah satu program yang dianjurkan kerajaan selangor, kali ini Ustaz Azhar Idrus bersoal-jawab bersama mat rempit atau bahasa lebih sopan rider-rider motosikal.

Ingat tau anak-anak muda, Moto-moto jugak, tapi ALLAH jangan lupa. Islam tetap dihati.




Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

Pilihanraya September Tahun Ini?

Posted: 22 Jul 2012 05:20 AM PDT

Ura-Ura bahawa pilihanraya akan diadakan pada september ini semakin kuat,

Sebelum ini beberapa pemimpin pakatan juga pernah menyuarakan perkara serupa, malah tadi siang Pengarang Malaysia Insider, Jahabar Sadiq juga membuat ramalan yang sama berdasarkan sumbernya.

"Pilihan raya mengejut adalah sebelum 16 September supaya memberi masa yang cukup untuk membentangkan bajet 2013 pada 28 September jika BN masih menguasai Putrajaya," kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Terdahulu, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyebut, Najib dijangka akan memanggil pilihan raya tidak lama selepas umat Islam pulang ke tempat kerja masing-masing selepas bercuti raya.

Dengan kata lain, BN dijangka mengadakan Pilihanraya selepas rata-rata pengundi dari Kelantan dan Kedah contohnya pulang ke Bandaraya untuk kembali berkerja, ini menyukarkan mereka pulang semula untuk mengundi.

Namun, "tukanglawan" berpendapat pilihanraya diadakan pada september kerana negara baru sahaja menyambut hari Kemerdekaan, peluang itu akan digunakan untuk melaungkan perasaan patriotik kepada rakyat, maka sekali lagi dakyah Umno lah pejuang sebenar kemerdekaan akan digunakan untuk memenangkan umno.

Apa pun taktik umno, parti itu harus dijatuhkan.




Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

Menteri Umno Ditangkap Kerana Rupanya Komunis.

Posted: 21 Jul 2012 10:35 PM PDT


Puak Umno dan kuncu-kuncunya sibuk menggunakan SB untuk menakutkan rakyat lagi.

Semua dah tahu ia merupakan taktik terdesak umno untuk menang pilihanraya yang akan datang, jika dulu taktik melaga-lagakan satu kaum dengan kaum yang laian diguna pakai, jika tidak berjaya taktik biasa permusuhan agama digunakan, pun jika tidak berjaya Raja pula diusung ke lembah hina fitnah dan jahat umno.

Tapi rakyat hari ini dah bijak, ini zaman internet, maklumat pantas.

Ini zaman melayu tidak lagi bercampur hanya dengan melayu, cina kini duduk satu meja dengan melayu dan india, gelak ketawa dan kutuk mengutuk dah tak lagi simpan dalam hati, jadi taktik busuk dan jahat umno tak boleh pakai lagi, sudah tak laku.

Maka cara baru dibuat, apa lagi selain menakut-nakutkan rakyat, kata mereka habislah jika Pakatan Memerintah, Jemaah Islamiah nak serap dalam PAS, taliban, yale.. yale.. nanti potong tangan...

Komunis pun jadi cerita hangat, kata mereka DAP mahu diserapi oleh komunis, semua orang nanti kene duduk dalam hutan dan pegang senjata.

Tak payah la bodoh sangat, Negara komunis Russia pun dah tumbang , dah maju sekarang, negara komunis cina pun dah bukak pasaran , mitos komunis yang nak diguna pakai buat rakyat gelak.

Tapi umno tak sedar, SB pulak lupa sejarah... Komunis bukan dah menyerap dalam umno ke? lama dulu. dan bukan Khairy nak jalin kerjasama dengan Komunis ke ( baca sini)

Jadi siapa yang komunis, Umno ke Pakatan Rakyat?

Jawapannya mudah, otak karat umno masih komunis. sekarang zaman global, cuba la orang umno ni jangan bodoh sangat. puiii

Ni bukti Menteri umno dulu diresapi komunis. puak umno sila komen kalau berani.



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

Video Ucaptama Anwar Di Patani Thailand

Posted: 21 Jul 2012 05:44 PM PDT

Video Dibawah bukan rakaman Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di Patani untuk berjumpa dengan pejuang JI atau Pasukan Komunis.

Perkara itu perlu jelas, kerana nanti ianya akan "dispin" oleh gerombolan umno yang memang digalakkan untuk "spin" apa saja isu untuk menakutkan rakyat, buktinya (baca sini)

Rakaman dibawah ialah ucaptama Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika dijemput ke Majlis sambutan 20 tahun Koperasi Ibnu Afan yang diadakan di selatan Thailand itu.



Yang peliknya, Najib tidak pula dijemput, nampak benar sekarang dunia lebih terarah kepada Anwar, sedangkan najib seolah-olah telah dipulaukan.

Najib hanya sibuk dengan Panda sambil berhibur dengan K-pop, jemputan dari dunia luar sangat kurang. najib tidak dilihat sebagai seorang Perdana meneteri yang berkaliber. terlalu jauh beza dengan Anwar Ibrahim sendiri, yang sering menerima jemputan dari banyak pertubuhan dan pemimpin negara luar.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini

. .

No comments:

Post a Comment