Cenangau@blogspot.com

Cenangau@blogspot.com


Amaran Tsumani: Tolong jangan sebarkan berita tak saheh

Posted: 11 Apr 2012 09:08 AM PDT

Petang tadi memang terasa sungguh gegaran yang aku rasa tak kurang dua minit. Kuat tak kuatnya laptop depan aku pun bergoyang sampai satu ketika nak tekan keyboard pun payah. Rupa-rupanya memang betul ada gempabumi. MediaPerak.com melaporkan: Satu gegaran kuat hasil dari kejadian gempa bumi di Utara Sumatera berlaku disepanjang pesisr pantai barat Malaysia sebentar tadi. Menurut laporan yang

Rakyat tetap nak himpunan BERSIH 3.0 di Dataran Merdeka?

Posted: 11 Apr 2012 05:11 AM PDT

Sebelum ni bila mula di war-warkan yang BERS✔H 3.0 akan diadakan pada 28 April di Dataran Merdeka, Nazri Aziz menteri Dalam Negeri paling awal komen. Dia kata Himpunan BERS✔H 3.0 tak boleh dibuat di Dataran merdeka pasai Dataran Merdeka tak digezetkan sebagai tempat perhimpunan aman. Aku tak pernah dengar pulak sebelum ni ada tempat yang dah diwartakan sebagai tempat perhimpunan aman. Hari ni

Undang-undang baru lebih zalim dari ISA?

Posted: 10 Apr 2012 10:36 PM PDT

Sidang Perlimen semalam membentangkan rang undang-undang yang katanya akan ganti undang-undang ISA yang Najib janji akan dimansuhkan. Rang Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 tu akan dibahaskan pada hari Isnin. Aku tak pasti macamana rupa rang undang-undang tu. Kalau baca pun aku tak rasa aku faham, maksud aku faham perbezaan rang undang-undang tu dengan

No comments:

Post a Comment