"tukanglawan"

"tukanglawan"


Kenyataan Khairi buat Najib Gelabah.

Posted: 16 Jun 2012 02:55 AM PDT

"Ramai kata saya sokong Anwar Ibrahim. Saya tak pernah cium tangan Anwar Ibrahim. Saya tak pernah cium tangan Anwar sampai tahap nak telan cincin. Ada ramai pemimpin Umno lain termasuk yang ada di kabinet yang pernah 'telan cincin' Anwar Ibrahim.

"Kalau nak kata yang sokong Anwar Ibrahim tu, ramai pemimpin senior dalam Umno yang banyak sokong Anwar dulu... Ada pemimpin Umno yang masih lagi dalam kepimpinan tertinggi Umno yang pernah cium tangan Anwar Ibrahim. Saya tak pernah cium tangan dia," tegas Khairy disambut tepukan hadirin.

Hah, nampaknya kalau najib baca apa yang dah diperkatakan oleh Khairi tu, maka dahi najib akan berpeluh dengan sendirinya, tak perlu tunggu sapina dari mahkamah perancis pun, dahi najib akan mengeluarkan peluh dingin.

Cerita menarik tentang beberapa MP dan beberapa senior dalam BN yang sehingga sekarang masih tak mampu lari dari Anwar Ibrahim itu sudah lama "tukanglawan" tahu.

Ada beberapa pemimpin umno ( menteri ) yang bila jumpa Anwar dalam lif di parlimen akan mencium tangan Anwar sampai ditelan sekali cincin itu, mereka tidak tunjuk didepan ramai, tapi sayangnya mereka pada bekas BOSS mereka itu ditunjukkan dalam lif di parlimen ketika tidak ramai orang.

Ada juga seorang MP itu yang minta disampaikan kepada Anwar bungkusan coklat, dan Anwar menerimanya, bungkusan itu dibawa ke pejabat dan Anwar kongsikan bersama staff- staffnya.

Malah ada 2 orang MP dari sebuah negeri yang berebut menyatakan mereka la dulu sain perjanjian untuk melompat parti dan kita tahu siapa dia, nama mereka kekal sampai ke hari ini dan mereka sedang tunggu masa. itu "tukanglawan" dan rakan-rakan tahu, najib juga tahu siapa mereka..

Malah ada kisah yang paling menarik tentang menteri seorang ini, yang sampai sekarang mengganggap Anwar Ibrahim seperti abangnya sendiri, dan jangan sesekali mengata Anwar dihadapannya. maka dengan tidak sengaja darahnya akan menggelegak dan minta semua orang keluar sebelum dia menggila. itu "tukanglawan" tahu.

Peristiwa itu berlaku ketika ibu si menteri itu meninggal dulu, ketika itu Anwar yang ada urusan dikawasan itu lantas hadir menziarahi, beliau menguruskan jenazah sehingga mengusung jenazah ibu menteri itu ke kuburan, Anwar melakukan sampai tahap itu.

Dan yang lebih menarik Anwar lakukan itu kerana rasa tanggunjawabnya sebagai seorang Islam. dan sehingga ke hari ini , menteri itu tidak suka orang perlekehkan Anwar di hadapannya.

Siapa dia, kami tahu..... Jadi najib, anda harus hati-hati, walaupun anda perdana menteri, tapi anda tidak mampu buat seperti apa yang Anwar buat..... kerana Anwar lakukan sesuatu dari hatinya, padahal anda cuba mahu mengikut apa yang dilakukannya.

Khairi, tolong jangan bagi Najib gelabah lagi, sebagai Perdana menteri terakhir dari Umno, biarkan saja dia terus meracau.



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .

Terima Kasih Nizar Jamaluddin

Posted: 16 Jun 2012 02:28 AM PDT

Rupanya beginilah wajah sebenar orang umno, apa saja isu yang boleh mereka lakukan untuk menagih simpati rakyat, akan mereka putar dan belit sehingga jadi isu besar, terbaru isu panas di selatan tanah air, isu tentang nombor plat kereta.

"tukanglawan" malas nak ulas isu itu, suka hati la jika ada duit banyak, nak buat apa, al-maklumlah, duit bukan boleh bawak sampai dalam kubur, jadi atas dunia inilah agaknya duit itu perlu dihabiskan.

Seperti kata Mohd Sayuti Omar dalam portal Harakah Daily, isunya timbul bila Nizar dikatakan menulis dalam twitternya yang plat itu dibida dengan menggunakan wang rakyat. Pihak sultan menjelaskan ia dibida dengan wang sendiri. Nizar minta maaf atas salah tulis dan salah tafsirkan itu. Ia kecil saja. Isu seperti ini tidak menjadi isu pun bagi politik Barat.

Tetapi kerana ada penyamun yang hendak menyamun isu menerusi isu itu ia diperpanjangkan, tambahan lagi memang Puak umno mahu jadikan nizar ini mangsa seolah-olah dia itu memang seorang penderhaka.

Biarlah penderhaka dimata puak umno, asalkan dia seorang wira dalam hati rakyat.

Kalau benar Nizar itu seorang penderhaka, bagaimana dengan ribuan malah puluh ribu lagi yang mengeluh tentang isu plat itu, seperti yang pernah "tukanglawan tulis dulu, gara-gara JPJ mahu untung besar, rakyat dan sultan sendiri dijadikan mangsa. seeloknya nombor plat itu tidak dijajakan, simpan saja supaya tidak jadi rebutan, tidak jadi taruhan.

Tak apalah, nanti kalau "tukanglawan" ulas panjang isu itu, "tukanglawan" pun akan dianggap penderhaka.

Orang melayu islam ini lebih sensetif sebenarnya bila sultan mereka ditegur, sedikit saja teguran sama seperti menderhaka, sedangkan bila para ulama di hina terang-terangan, di tohmah di fitnah dan ada kalanya di ancam, mereka sedikit pun tidak rasa apa, bagi mereka itu biasa. sedikit tidak terkesan rasa sedih atau apa pun dalam jiwa mereka saat pewaris nabi dicerca.

Orang melayu yang itulah bila kes nombor plat ini berhimpun beramai-ramai, bawa sepanduk dan bersatu kononnya, tapi dalam banyak kes lain kemana mereka ini, semasa isu Pulau Batu Putih, isu penjulan pasir ke Singapura, isu Jambatan Bengkok mereka tidak pun bangkit pegang lembing dan kayu untuk mempertahankan sultan mereka, mempertahan negeri dan kedaulatan negara mereka.. itulah sikap sebenar puak melayu itu, satu wajah punya dua rupa.

Dan setiap perkara ada hikmahnya, kita patut berterima kasih pada Nizar sebenarnya, kerana dialah topeng muka melayu  yang itu nampak jelas, apa saja perlu dilakukan untuk mendaulatkan sultan, tapi jika ia berkaitan dengan kedaulatan tanah air, tak kisah lah jika mereka menjadi lembik pun, perkara itu jelas terlihat bukan, seperti yang terbaru berkaitan isu pengerang, mereka diam padahal itu berkaitan dengan keselamatan mereka sendiri.

Selepas ini kita lihat sama ada melayu itu akan bangkit bangun bila kedaulatan tanahair dan "daulat" hidup mereka dilanggar oleh kapitalis umno sendiri?, atau apa yang mereka lakukan dalam kes nombor plat ini hanya sandiwara sahaja?.

Dalam kes ini, Nizar yang pedulikan rakyat itu tertikam diri sendiri kerana kejujurannya.  dalam negara malaysia ini, mana mungkin kejujuran dan kebaikan itu dapat melawan segala jentera umno yang jahat itu.

Masih sekali lagi melayu umno itu bermain dengan sentimen Raja mereka bilaman Sentimen Kaum sudah tidak lagi laku, dan bila sentimen agama sudah terlalu sukar mereka mainkan, kali ini mereka agak berjaya dengan permainan raja dan penderhaka mereka sehingga umno itu terlupa, mereka dulu lah penderhaka sebenarnya.

Tak apalah, namun apakah kita masih ingat lagi cerita ini?

Satu ketika dulu ketika nabi dan pengikutnya kelaparan, mereka mengikat batu di perut bagi menahan lapar, pengikut nabi mengikat 1 ketul batu, namun nabi mengikat 2 ketul batu kerana terlalu kasih pada umatnya dan tidak mahu umatnya kelaparan... Wallhualam...



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .

No comments:

Post a Comment